Tohum Otizm Vakfı “Her Sınıf Bir Tohum” Projesi Kapsamında 186. Özel Eğitim Sınıfını Yeniledi!
24 Eylül 2024
Tohum Otizm Vakfı, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) tanısı alan çocukların eğitime erişimini sağlamak ve ihtiyaç duyan devlet okullarına eğitim materyali temin etmek amacıyla yürüttüğü “Her Sınıf Bir Tohum” projesi kapsamında, Arvato Lojistik’in desteğiyle özel eğitim sınıfı donanımlarına bir yenisini daha ekledi.
Arvato Lojistik ve Pendik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle düzenlenen İstanbul Pendik Öğretmen İbrahim Öztürk İlköğretim Okulu’nun yenilenen özel eğitim sınıfı ziyaretine Tohum Otizm Vakfı ve Arvato Lojistik yetkilileri katıldı.
“Her Sınıf Bir Tohum” Projesi ile 42 ilde 186 özel eğitim sınıf yenilendi
Vakfın 2009 yılından itibaren yürüttüğü proje ile Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açılan genel eğitim okullarındaki özel eğitim sınıflarına, özel eğitim uygulama okullarına ve özel eğitim anaokullarına, öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun eğitim araçları, teknoloji ürünleri gibi özel eğitim materyalleri temin ediliyor; öğretmenlere, ailelere, okulda eğitim alan tüm öğrencilere ve okul yönetimine eğitimler veriliyor. Yıl içinde öğretmenlerin bilgilerinin güncellenmesi, onlardan gelen geri bildirimlerin değerlendirilmesi amacıyla oluşturulan öğretmen ağı ile de proje ayrıca desteklenmektedir.
Bugüne kadar aralarında İzmir, Mardin, Çanakkale, Sivas, Batman, Antalya, Artvin, Diyarbakır, İstanbul, Balıkesir, Mardin, Muş, Van, Bursa, Ankara, Ardahan, Manisa, Şanlıurfa, Muğla, Konya, Zonguldak, Tekirdağ, Giresun ve Elazığ gibi illerin yer aldığı, Türkiye genelinde 42 ilde 186 özel eğitim sınıfı yenilendi. 6 Şubat depremleri sonrasında Adana, Adıyaman, Hatay, Kahramanmaraş ve Malatya’da 15 özel eğitim sınıfına da destek olundu.
Otizmin bilinen tek çaresi: Yoğun ve sürekli özel eğitim!
Doğuştan gelen ve yaşamın ilk yıllarında fark edilen nöro-gelişimsel bir farklılık olan otizm, günümüzde her 36 çocuktan 1’inde görülüyor. Gittikçe toplumda görülme sıklığı artan otizmin çaresi erken tanı ve yoğun, sürekli eğitim. Başlıca belirtileri arasında; başkaları ile göz teması kurmamak, ismi söylendiğinde bakmamak, konuşmada ve iletişim kurmada akranlarına göre gerilik, parmağı ile istediği şeyi gösterememek, akranlarının oynadığı oyunlara ilgi göstermemek, sallanma, çırpınma, parmak ucunda yürüme gibi tekrarlı davranışlar ve dönen nesnelere karşı aşırı ilgi gösterme gibi takıntılı davranışlar sayılabiliyor.
Aileler çocuklarında bu tür davranışlar ve belirtiler gözlemiyorlarsa vakit kaybetmeden otizm konusunda uzman bir çocuk ergen psikiyatristine başvurmaları gerekiyor.