Skip to main content

Tohum Otizm Vakfı Eğitim Kurumları

Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olan Tohum Otizm Vakfı Eğitim Kurumları’nda otizmli çocuklara erken çocukluk, okul öncesi ve okul eğitimi ile destek eğitim hizmetleri sunulur.

Tohum Otizm Vakfı Eğitim Kurumları’nda yürütülen yoğun özel eğitim hizmetleri, başta  Amerika Birleşik Devletleri (ABD) olmak üzere pek çok ülkede 50 yılı aşkın süreli bir geçmişi olan Uygulamalı Davranış Analizi (ABA-Applied Behavior Analysis) modeline dayalıdır. Uygulamalı davranış analizi, otizmli çocuklara yönelik bilinen bilimsel ve en etkili eğitim modelidir.

Tohum Otizm Vakfı Eğitim Kurumları’nda yürütülen uygulamalı davranış analizi modeline dayalı eğitim hizmetleri, ABD’de bulunan PCDI’dan (Princeton Child Development Institute-Princeton Çocuk Gelişim Enstitüsü) alınmıştır.

PCDI’dan eğitim alan çocuklardan birçoğu şu anda özel eğitim almaya gereksinim duymuyor; birçoğu da özel eğitim kurumu yerine tipik gelişen akranları ile aynı sınıflarda eğitimlerine devam ediyor; bazıları üniversite mezunu ya da halen bir üniversiteye devam ediyor, bazıları liseyi bitirmiş veya çalışıyor.

Bu öğrencilerin başarıları, eğitim programlarında uygulamalı davranış analizi kullanılmasının bir sonucudur ve PCDI bu başarısından dolayı 1999 yılında, Uluslararası Davranış Analizi Birliği (ABA-The Assosciation for Behavior Analysis International) tarafından verilen ‘Davranış Analizine Kalıcı Katkı’ ödülünü almaya hak kazanmıştır.

Tohum Otizm Vakfı Eğitim Kurumları’nda yürütülen eğitim programlarının en önemli özellikleri şunlardır:

* Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okulumuzda tam zamanlı ve seanslı eğitimler ile erken çocukluk ve okul çağındaki otizmli çocuklara eğitim veriyoruz.

* Okulumuzda ABD’de bulunan PCDI’dan (Princeton Child Development Institute) alınan Uygulamalı Davranış Analizine dayalı eğitim modelini uyguluyoruz.

* Eğitimlerde her çocuğa bir eğitimci, her dört eğitimciye ise bir formatör rehberlik ediyor.

* Otizmli her yaştaki çocuğun gereksinimlerini karşılayacak zengin içerikli bir müfredat uyguluyoruz.

* Ailelere ev ve/veya okulda otizm konusunda düzenli olarak uygulamaya dayalı eğitimler veriyoruz.

* Eğitimcilere sürekli işbaşında süpervizyon ve hizmet içi eğitimlerle mesleki gelişim desteği sağlıyoruz.

* Bireysel eğitim programlarında hedeflerin gerçekleşme düzeyini belirlemek için çocukların performanslarını sürekli değerlendirip veri topluyor ve programlarımızın gelişimini takip ediyoruz.

* Bilimsel temellere dayalı eğitim uygulamalarımız her yıl PCDI uzmanlarınca değerlendirilmekte ve tüm eğitim kadromuz eğitilmektedir.

* Ses ve sözcükleri taklit etme, isteklerini konuşarak ifade etme, karşılıklı konuşma, ses tonu, konuşma hızı, akıcı bir şekilde konuşma gibi dil ve konuşma becerilerini kazandırıyoruz.

* Koşma, zıplama, tırmanma, denge sağlama, bisiklet sürme gibi büyük kas becerileri ile parmakla nesne kavrama, yazı yazma, resim çizme, düğme ilikleme gibi küçük kas becerileri kazandırıyoruz.

* 34 farklı gelişim alanına yönelik 1600 farklı beceri ile ilgili otizmli çocuklar için programlar geliştiriyoruz.

* Rehberlik birimimizle otizmli çocukların eğitim gereksinimlerini belirlemek için ücretsiz değerlendirme hizmetleri veriyoruz.

* PCDI, Princeton Child Development Institute (Princeton Çocuk Gelişim Enstitüsü): Amerika’da otizmli çocuklara yaklaşık 50 yıldır eğitim veren; toplum temelli ve zengin içerikli müfredatı, bilimsel-dayanaklı veriye dayalı uygulamaları, bilimsel araştırmaları ve yaygınlaştırma kollarıyla tüm dünyada tanınan bir kurumdur. Tohum Otizm Vakfı Eğitim Kurumları, PCDI’ın bir yaygınlaştırma koludur ve bu kurumun ‘know-how’ ı ile eğitim vermektedir.

Tohum Otizm Vakfı Eğitim Kurumları’nda yürütülen eğitim programlarının en önemli özellikleri şunlardır:

  • Gün boyunca eğitimlerde her çocuğa bir eğitimci, her dört eğitimciye bir danışmanın rehberlik etmesi
  • Uygulamalı davranış analizi modelinin profesyonelce, veriye dayalı ve kapsamlı uygulanması
  • Eğitim programlarının ve uygulamalarının her yıl PCDI uzmanlarınca değerlendirilmesi ve personele eğitim verilmesi
  • Otizmli her yaştaki çocuğun gereksinimini karşılayabilecek zengin içerikli bir müfredatının olması
  • Diğer gelişim alanlarında ve akademik alanlarda verilen eğitimin yanı sıra, otizmli çocuklar için çok önemli iki alan olan iletişim ve sosyal etkileşim alanlarına büyük ağırlık verilmesi
  • Her çocuk için, ailelerin de görüşleri doğrultusunda, bireysel eğitim programları hazırlanması ve gelişimin yazılı olarak rapor edilmesi
  • Bireysel eğitim programlarında yer alan hedeflerin ne ölçüde gerçekleştiğini belirlemek amacıyla, çocukların performanslarının sürekli olarak değerlendirilip veri toplanması; bu verilere dayalı olarak programlarda gerekli görülen değişikliklerin yapılması
  • Ailelere ev ve/veya okulda düzenli aralıklarla uygulamalı eğitim verilmesi
  • Eğitimcilere sürekli süpervizyon verilmesi ve değerlendirilmesi

*PCDI, Princeton Child Development Institute (Princeton Çocuk Gelişim Enstitüsü): Amerika’da otizmli çocuklara yaklaşık 40 yıldır eğitim veren; toplum temelli ve zengin içerikli müfredatı, bilimsel-dayanaklı veriye dayalı uygulamaları, bilimsel araştırmaları ve yaygınlaştırma kollarıyla tüm dünyada tanınan bir kurumdur. Tohum Otizm Vakfı Eğitim Kurumları, PCDI’ın bir yaygınlaştırma koludur ve bu kurumun ‘know-how’ ı ile eğitim vermektedir.

Okul Aile Birliği

Okul Aile Birliğimiz; okulumuz ve ailelerimiz arasında köprü olmayı sağlayarak, eğitim ve öğretimi geliştirici faaliyetler ile birlikte okul içi ve okul dışı çalışmalara destek vermektedir. Tüm velilerimiz, Okul Aile Birliğinin doğal üyeleridir. Her eğitim yılının başında seçimle yönetim kurulu oluşturulmaktadır.

Başkan: Ayşe Karınca
Başkan Yardımcısı: Mari Veron Kasparyan
Muhasip Üye: Deniz Gönder
Sekreter: Saadet Vardar

Bu yılın seçimi 26 Eylül 2024 tarihinde olacaktır. Seçim sonuçlarını Demet Albayrakoğlu’ndan talep edebilirsiniz.

Sanal Gezinti

Yoğun Eğitim Programı

Destek Eğitim Programı