Skip to main content
[vc_empty_space]

Eğitim Yöntemleri

Uygulamalı Davranış Analizi, TEACCH, İlişki Temelli Yöntemler, Sosyal Öyküler ve Kolaylaştırılmış İletişim olmak üzere otizm eğitiminde bilimsel dayanaklı yöntemler kullanılmaktadır.

[vc_single_image image=”1421″ img_size=”full” css=”.vc_custom_1528008697257{margin-top: 0px !important;}”]
[vc_single_image image=”1420″ img_size=”full”]

Uygulamalı Davranış Analizi

Davranışsal yöntem olarak da bilinen Uygulamalı Davranış Analizi, birey davranışlarını ve bu davranışlarla ilişkili çevresel özellikleri objektif olarak analiz etmeye dayalıdır.

[vc_single_image image=”1425″ img_size=”full”]

TEACCH

TEACCH (Treatment and Education ofAutistic and Related Communication Handicapped)  Eric Schopler tarafından ABD’nin Kuzey Carolina eyaletinde geliştirilmiş olan ve yapılandırılmış öğretim olarak da bilinen bir yöntemdir.

[vc_single_image image=”1426″ img_size=”full”]

İlişki Temelli Yöntemler

İlişki-temelli (relationship-based) yöntemler, çocuklarda duygusal gelişimi ve bağlanmayı ön planda tutan yöntemlerdir.

[vc_single_image image=”1427″ img_size=”full”]

Sosyal Öyküler

Sosyal öyküler (socialstories), eğitimci Carol Gray tarafından çocukların eğitiminde kullanılmak üzere 1991 yılında geliştirilmiştir.

[vc_single_image image=”1429″ img_size=”full”]

Kolaylaştırılmış İletişim

Yardımlı iletişim olarak da bilinen kolaylaştırılmış iletişim (FC: Facilitated Communication), sözel iletişim kuramayan otizmli çocuklarla kullanılan bir alternatif iletişim yöntemidi