Skip to main content
[vc_empty_space]

Terapi Yöntemleri

Otizm tedavisinde özel yoğun eğitimi desteklemek amaçlı Duyusal Bütünleştirme Terapisi, İşitsel Bütünleştirme Terapisi, Müzik Terapisi, Sanat Terapisi, Drama Terapisi, Yunuslarla Terapi, Ata Binme Terapisi kullanılmaktadır.

[vc_single_image image=”1379″ img_size=”full” css=”.vc_custom_1527540287562{margin-top: 0px !important;}”]
[vc_single_image image=”1380″ img_size=”full”]

Duyusal Bütünleştirme Terapisi

Duyusal bütünleştirme terapisi, otizmli çocuklarda duyu organlarının sağladığı bilgileri algılama, işleme ve anlamlandırma yeteneğinde bazı sorunlar olduğunu varsayar ve bu sorunları azaltmayı hedefler.

[vc_single_image image=”1383″ img_size=”full”]

İşitsel Bütünleştirme Terapisi

İşitsel bütünleştirme terapisi ile çocuğun hangi frekanslara karşı aşırı hassas olduğu belirlenir ve terapi seanslarında bu frekanslardan arındırılmış olan müzikler çocuğa dinletilir.

[vc_single_image image=”1382″ img_size=”full”]

Müzik ve Dans Terapisi

Müzik terapisi duygusal bağ kurma, sözel ve bedensel dilin kullanımını arttırma, davranış sorunlarını azaltma, başarı duygusunu yaşatma hedefiyle sertifikalı terapistler tarafından uygulanan terapi yöntemidir.

[vc_single_image image=”1385″ img_size=”full”]

Sanat Terapisi

Sanat terapisinde; resim, seramik, heykel vb. plastik sanatların bireyin kendini ifade etmesine aracılık ederek bireyin duygusal olarak rahatlamasını sağlaması hedeflenir.

[vc_single_image image=”1386″ img_size=”full”]

Drama Terapisi

Drama terapisinde amaç, sahne sanatlarında yer alan rol oynama, öykü anlatma vb. etkinlikleri kullanarak kişilerin duygusal gelişimlerine ve kendilerini ifade etmelerine katkıda bulunmaktır.

[vc_single_image image=”1388″ img_size=”full”]

Yunuslarla Terapi

Yunuslarla etkileşim terapisi olarak da bilinen yunuslarla terapi; ABD, İsrail, Rusya ve Meksika başta olmak üzere pek çok ülkede ve Türkiye’de yaygın olarak kullanılmaktadır.

[vc_single_image image=”1387″ img_size=”full”]

Ata Binme Terapisi

Ata binme terapisinin temel hedefi binicilik becerileri kazandırmak değil, ata binmenin sağlayacağı duyusal ve devinsel girdilerden yararlanılmasını sağlamaktır.