Otizme Kırmızı Işık Yak!
2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde, kamuoyunun dikkatini otizme çekmek amacı ile 2009 yılından beri devam eden Mavi Işık Yak Kampanyası ile 2022 yılında otizm farkındalığını kabullenişe çevirme yolunda büyük ve önemli bir adım atılarak ‘’Otizme Kırmızı Işık Yak’’ mesajı verildi. Kırmızıyı seçerek evde, okulda, iş yerinde ve toplumsal yaşamda otizmli bireylerin söz hakkı almasını ve yaşamlarına ilişkin tercihlerini ifade etmelerine dikkat çekildi.
Kampanya ile İstanbul’daki Fatih Sultan Mehmet Köprüsü başta olmak üzere, Eskişehir Masal Şatosu, Üç Güzeller Peri Bacaları, İzmit Saat Kulesi gibi birçok simgesel yapı kırmızı ışık ile aydınlatıldı. Özel sektör binaları da kırmızı ışık ile aydınlatılmış ve otizmlileri desteklemek için onların yanındayız mesajı verildi. Kampanyaya binlerce kişi, basın mensupları, ünlü isimler kırmızı giyerek sosyal medya hesapları üzerinden katıldı, #OtizmeKırmızıIşıkYak etiketi ile otizmle ilgili mesajlarını yayınlayarak kampanyayı destekledi.
2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde sosyal medyada #OtizmeKırmızıIşıkYak etiketi ile gün boyunca yapılan paylaşımlar ile toplumun her kesimi kampanyaya destek verdi. Kampanyanın 2024 yılındaki kutlamasında çeşitli haber kanalları gün boyu ve sabah programlarında sunucular kampanya yaka pinini takıp, #OtizmeKırmızıIşıkYak kupasıyla otizm farkındalık günü hakkında mesajlar verdi, izleyicileri destek vermeye davet ettiler.
Show TV’de yayınlanan “Kızılcık Şerbeti” dizisinde otizme dikkate çekerek “Otizm farkındalığı için sen de kırmızı ışık yak!” mesajı verildi. Türkiye Futbol Federasyonu’nun desteğiyle Fenerbahçe ve Beşiktaş maçlarında ”Otizm farkındalık ayında otizme kırmızı ışık yak” pankartları açıldı.