Skip to main content

Önemli Bilgiler

Eğitsel tanılama ve yerleştirme süreci, yaşlara göre eğitim olanakları, otizmle ilgili sıkça sorulan sorular ve önemli bilgiler.

Otizmlilere Kimler Eğitim Verebilir?

Otizm spektrum bozukluğu tanılı öğrencilerle çalışacak özel eğitim öğretmenleri, temel düzeyde genel ve özel eğitim bilgi ve becerisine sahip olmalıdırlar.

Eğitsel Tanılama ve Yerleştirme Süreci

Çocuğun eğitsel değerlendirme ve tanılaması Rehberlik ve Araştırma Merkezine (RAM)‘de oluşturulan Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu tarafından çeşitli testler ve bireyin özelliklerine uygun diğer ölçme araçlarıyla yapılır.

Yaşlara Göre Eğitim Olanakları

Çocuğun eğitsel değerlendirilmesi yapıldıktan sonra yaşına göre bir eğitim planlanması yapılır ve koordinasyonu RAM bünyesindeki Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu tarafından gerçekleştirilir.

Eğitim Ortamları

Çocuğun değerlendirilmesi yapılır ve Kaynaştırma Eğitimi, Özel Eğitim Sınıfı, Özel Eğitim Uygulama Merkezleri, Özel Eğitim İş Uygulama Merkezi olmak üzere uygun eğitim ortamlarına yönlendirilir.

İtiraz ve İşleyiş

Aile, eğitsel değerlendirme ve tanılama ile yerleştirme kararlarının her birine itiraz edebilir.

Sıkça Sorulan Sorular

Tohum Otizm Vakfı tarafından yürütülen çalışmalar ve faaliyet alanlarıyla ilgili sizden gelen soruları ve cevapları bulabilirsiniz.

Doğru Bilinen Yanlışlar

Otizm Spektrum Bozukluğu ülkemizde hem farklı algılanıyor hem de yanlış biliniyor. Otizmle ilgili doğru bilinen yanlışları ve doğruları bu bölümde bulabilirsiniz.

Gölge Öğretmen Nedir?

MEB tarafından yayınlanan genelgeye göre, tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme öğrencisi olan otizmli çocukların eğitiminde ‘kolaylaştırıcı kişi’ (gölge öğretmen) uygulamasının hayata geçirilmesi, -ilgili mevzuat tamamlanıncaya kadar- Makam Oluru ile uygun görüldü. Özel gereksinimli çocukların kaynaştırma/bütünleştirme eğitiminde faydalanılan gölge öğretmen nedir, gölge öğretmenin faydaları ve sınıftaki temel sorumlulukları nelerdir?