Kaynaştırma ve Bütünleştirmenin Etkinliğini Artırmak için Politika ve Uygulama Önerileri (2010)

Print

 

“Kaynaştırma ve Bütünleştirmenin Etkinliğini Artırmak için Politika ve Uygulama Önerileri”

 

Tohum Otizm Vakfı, Türkiye’nin ilk ve tek yerel hibe programı olan Sabancı Vakfı Toplumsal Gelişme Hibe Programı kapsamında desteklenen “Kaynaştırma ve Bütünleştirmenin Etkinliğini Artırmak için Politika ve Uygulama Önerileri” projesi Eğitim Reformu Girişimi (ERG) ortaklığı ile tamamlanmıştır.

Eğitim Reformu Girişimi (ERG) ortaklığı ile projede, sadece otizmli çocukların değil tüm engel gruplarının örgün eğitim içinde kaynaştırma uygulaması kapsamında nitelikli bir eğitim alması amaçlanmıştır.   

“Kaynaştırma ve Bütünleştirmenin Etkinliğini Artırmak için Politika ve Uygulama Önerileri Projesi”yle yasalar ve uygulama arasındaki boşluğu doldurmak, hak sahiplerini bilinçlendirmek ve engelli öğrencilerin diğer akranlarıyla aynı koşullarda eğitim alması imkanlarını geliştirilmek yönünde pilot uygulamalar gerçekleştirilmektedir.

Yasal mevzuat kaynaştırma eğitiminden yana olsa da okulların bu uygulamayı hayata geçirebilmesi için gerekli altyapı yetersiz kalabilmektedir. Bu proje kapsamında öğretmenlere kaynaştırma alanında seminerler verilmesinin yanı sıra okullarda düzenlenen şenlik ve söyleşiler ile velilerin bilinçlendirilmesi sağlanarak proje kamuoyu ile paylaşılmıştır. İstanbul’un sosyo ekonomik açıdan farklı bölgelerinde 3 ayrı pilot okulda uygulanan projedeki tüm uygulamaların etkililiği, bağımsız bir kuruluş tarafından ve bilimsel yöntemler kullanılarak değerlendirilmiştir.

Proje sonucunda Türkiye’ye yönelik bir model önerisi geliştirilerek karar vericilerle ve kamuoyuyla paylaşılmıştır.  

Raporlar:

Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Destek Modeli Kılavuzu Raporu

Türkiye'de Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Durumu 

Türkiye'de Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim:Politika ve Uygulama Önerileri

Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitimde Dünyadan ve Türkiye'den İyi Örnekler